Skip to content

2008-11-14 Dagens bild – Caféet

november 14, 2008

fika1

Dagens bild tog jag på Sorl som är ett av mina favoritställen i Malmö för ungefär ett år sedan. Bilden sa mig inget då men så här gillar jag den. Bokeh effekten har jag hämtat här Jag får passa på så här i juletid när det är tända ljus lite överallt att fota lite egna sådana bilder. Jag gillar stämningen effekten tillför när man lägger på den på en bild.

Jag är en fikamänniska och innan jag flyttade ner till skåne brukade jag och mina kompisar träffas minst en gång i veckan och fika. Jisses vad jag saknar det. Jag gillar det där lite avslappnade sättet att umgås över en kopp kaffe och prata om vad lite vad som helst eller som ibland inte säga så mycket utan bara sitta och titta på det som händer runt omkring. Det är långt hem till Gävle och som mamma till två små barn så är tillfällena att sitta ner och fika och liksom inte göra någonting vääääldigt få. Det känns som om det var i ett annat liv vi satt där och smuttade på vårt kaffe. När jag tänker efter så var det faktiskt just det… ett annat liv. Jag skulle inte vilja byta ut mitt liv som det ser ut idag för allt i världen men ibland saknar jag den där okomplicerade tiden där man bara hade sig själv att tänka på.

No comments yet

Kommentera

