Skip to content

2009-01-06 Nyårslöftet

januari 6, 2009
Mobilen ringer, var är den, var ääär den!

Mobilen ringer, var är den, var ääär den!

Jag har alltid intresserats av vardagsbilder och ögat dras alltid till människor i bilder men jag tar nästan aldrig bilder med människor i. Jag vet varför. Att bli fotograferad är bland det jobbigaste jag vet, jag blir stel och väldigt medveten om mig själv och det finns inte många bilder där jag ser naturlig ut. Därför drar jag mig också från att fota andra, vill inte att de ska känna sig ”besvärad” typ. När jag är ute för att fota gatuscener så känns det dessutom som om hela världen tittar på mig och undrar vad i all världen det är jag fotar. Därför blir det mest att jag fotar naturbilder och blommor o.s.v. och jag är helt enkelt less på det.

I år har jag lovat mig själv att jag ska ta bilder på människor, det får bli mitt nyårslöfte.  Att lova att börja träna, sluta äta godis eller annat sunt har jag gett upp, jag håller det ändå aldrig😉

Igår tog jag en fototur i Lund och jag var så duktig, inte en enda bild på en blomma eller annan växt😉 Bilden i inlägget är från igår men jag har skruvat lite i Photoshop i efterhand då jag tonat den lite samt lagt på ett bokeh-lager.

2 kommentarer leave one →
  1. januari 10, 2009 12:01 f m

    Tack för din kommentar på min blogg! Det är något visst när man hittar loppisfynd, en oslagbar känsla!

    Det är grymt roligt med ”streetfoto”, det gäller bara att våga vända bort kameran från säkra bilder som på blommor och sånt. Fortsätt plåta människor!

  2. januari 17, 2009 9:02 e m

    Det blev ju en himla bra bild och med texten ihop blev det görbra som vi säger här runt Jöttteborrrrg! 😉

Kommentera

