Skip to content

spikmatta… forts.

juli 30, 2009
tags: ,

Måste säga att jag är glatt överraskad av den här spikmattan (se föregående inlägg). Hur motsägelsefullt det än kan låta så blir jag faktiskt avslappnad av att ligga på dessa sylvassa piggar en stund. Misstänker att en av anledningarna är att det faktiskt inte går att spänna sig för då gör det sk_t ont. Det går inte att låta tankarna vandra så där värst mycket heller för jag måste koncentrera mig på att slappna av.

Gör det ont att ligga på den? Ja det känns rätt mycket precis när man lagt sig på den men det går över efter ett tag. Sedan blir man faktiskt skönt avslappnad och varm i hela kroppen (inkl. fötterna som annars är som isbitar på mig). Det värsta är faktiskt att kliva upp ifrån den, för det gör j_kligt ont.

Har det hjälpt mig att somna då? Ja lite lättare har det faktiskt blivit, även om det är långt ifrån bra än. Min rygg som jag haft problem med i flera år känns i alla fall betydligt bättre.

I går kväll somnade jag faktiskt på den. Sisådär 40 minuter senare blev jag väckt av att storebror vaknat och ropar och innan jag kom ihåg var jag befann mig satte jag mig upp som vanligt. Oh my god, jag trodde jag skulle svimma när jag yr och rätt chockad vinglade in till storebror med ett glas vatten medan ryggen brände som eld. En spikmatta reser man sig upp ifrån lugnt och stilla, allt annat är vansinne!

No comments yet

Kommentera

