Skip to content

Dagens bild – Havet

augusti 23, 2009
"akta dig för valarna pappa!"

"akta dig för valarna pappa!"

Det finns så otroligt mycket att se och upptäcka när man är en liten kille som inte riktigt fyllt tre år än. Livet är lek och skratt och spännande saker väntar bakom varje hörn.

One Comment leave one →
  1. augusti 30, 2009 10:34 e m

    Förstår precis vad du menar!

    Jo, apropå fotografering på kontor.
    Jag tyckte också det var lite läskigt när man plötsligt skulle var ”yrkesmässig” istället för vanlig hobbyfotograf men det gick bra.

    Jag diskuterade först lite önskemål från firmans sida, vad dom gillade för typ av bilder, sen fotade jag både med mitt 18-105 objektiv och 50 objektivet, med och utan stativ, sen hade jag faktiskt min lilla digitalkompaktkameran med jättebra macro och tog några närbilder med suddig bakgrund.

    Janne, en av delägarna tycker mycket om skarpa bilder fast med människor som rör sig och blir suddiga, så det blev en del såna, sen tog jag porträttbilder på dom anställda i olika miljöer som faktiskt blev riktigt bra.

    Jag hade tänkt att redigera bilderna själv men istället skickade jag allihop direkt till reklambyrån så får dom välja bilder och sätta in på hemsidan, jag är ju liksom firmaägarens fru och risken fanns ju att jag bara valde bilder på min man HA HA, nä skämt åsido så hade jag inte riktigt tid att fixa bilderna, det blev ca 200 st. och det är bara 5-10 bilder som skall användas till hemsidan.

    Jag fotade i RAW, men gjorde även kopior i Jpeg så att dom kan välja vilka dom använder, bilderna i Raw kan man ju fixa extra mycket men samtidigt behöver dom ju inte vara superduper när man bara skall visa dom på webben.

    Lycka till!

Kommentera

