Skip to content

Mussituationen, en uppdatering

oktober 19, 2009
tags: ,

Står och städar undan i köket i går kväll när jag hör hur musen (se tidigare inlägg) rumsterar på vinden rakt ovanför mitt huvud. Plötsligt låter den vääääääldigt nära så  jag tittar upp och vad får jag se? Jo en musnos som sticker ut ur ena skruvfästet till taklampan som jag står rakt nedanför.

Gaaahhh det kröp i hela kroppen!

Inte har vi lyckats fånga in eländet än heller, det visade sig att de fina dyyyyra musfällorna vi köpt inte fungerar för betet (Snickers var tydligen poppis) var borta men ingen mus hade fastnat. Ingen av fällorna hade ens löst ut. Imorgon får H köpa nya.

Tips någon?

One Comment leave one →
  1. Emma herself permalink
    oktober 19, 2009 11:04 e m

    Snickers minsann? Jag har hört att ost ska vara bra.🙂 Nej, men fy va äckligt. Nog för att de är söta de små rackarna, men de kan ju hålla sig på åkrarna. Anticimex?

Kommentera

