Skip to content

Mussituationen – avslutningsrapport

oktober 31, 2009

Somnade tidigt igår kväll, blev väckt av storebror som drömt och behövde bli omstoppad. Sedan var det helt kört att somna om. Efter ett tag ger jag upp och går och sätter mig framför tv:n. Klockan börjar närma sig 01-snåret.

Efter nästan en timme av slötittande börjar jag så smått känna att jag kan somna och tänker precis gå och lägga mig. Då får jag plötsligt se något komma springande under tv-bänken. MUSEN!

Gissa om jag blev klarvaken. Skyndar mig in i sovrumet och väcker H som yrvaken tror att det har hänt nått med storebror och kommer utrusande i full fart. Tar en liten stund innan jag lyckas förklara situationen.

45 minuer senare och efter att ha vänt upp-och-ner på vardagsrummet så lyckas vi tillslut fånga in den lille gynnaren. H tog med sig lådan och körde iväg och släppte ut den sisådär en mil härifrån. Hoppas att den hittar ett nytt hem, i skogen denna gång.

Nu är klockan 03:32 och jag kan definitivt inte sova *suck*

No comments yet

Kommentera

