Skip to content

Här ska stickas!

oktober 18, 2010

Jag har inte rört ett par stickor sedan typ högstadiet, men har varit sugen på att ge mig på det igen ett tag nu. En sådan där patentstickad tub att ha kring halsen kändes som ett lagom nybörjarprojekt, ända tills jag skulle försöka klura ut hur man stickar patentstickning.

När jag googlade runt så hittade jag mängder av beskrivningar om hur man gör detta, alla med sin ”enkla” förklaring… Jag begrep inte ett smack, vaddå omslag!  Men så gick jag in på DROPS, å se de har en fiiinfin instruktionsvideo om hur detta går till, lätt som en plätt. Rekommenderas! (Där finns även mängder av fina mönster)

No comments yet

Kommentera

