Skip to content

Jag ligger på plus

februari 5, 2011

Jag hittade Dinosaurieägg igår i leksaksaffären, ägg som kläcks när man stoppar dem i vatten. Upp till 24 timmar tar det innan bebisen är kläckt och det är två som spänt går och kollar in utvecklingen. Lyssnar man kan man nästan höra hur det knakar när skalet långsamt spricker.

Att de dessutom fick ett varsitt godishalsband (det är ju ändå lördag) gjorde inte saken sämre. När storebror ätit upp sitt halsband kom han och gav mig en jättekram och sa: ”Du gav oss två överraskningar mamma, du är bara bäst”.

Jissa om jag e mallig nu!

2 kommentarer leave one →
  1. Emma permalink
    februari 23, 2011 2:41 e m

    Hej!
    Jag är lite nyfiken på hur Dinosariebabyn ser ut.Vilken rolig grej.
    Fin blogg!
    /Emma

    • stilok permalink*
      februari 24, 2011 10:39 e m

      Hej Emma,

      Ska se om jag kan fota dem och lägga upp bilderna. Dinosaurierna som kommer ut ur äggen är inte i världsklass kvalitetsmässigt om man säger som så men helt ok.

Kommentera

