Skip to content

Jag har det så bra!

juli 4, 2011

lavandula angustifolia

Sitter i altantrappan och skriver detta inlägg medan jag väntar på att mitt te på salvia och citronmeliss från trädgårdslandet ska dra färdigt. Alltså man känner sig rik när man har trädgård. Jag fullkomligt älskar att gå ut till täppan och hämta lite färska örter när jag behöver det. Ok jag vet, lite Ernstvarning där… (och ja jag gillar Ernst).

Tidigare idag plockade jag lavendelblommor i knippen som nu hänger på tork. Jisses vad de doftar gott! Önskar bara att jag hade mer av dem så att de räckte både till matlagning och till små påsar att ha i garderoben. En maffig lavendelhäck får bli nästa års trädgårdsprojekt.

…och ja, lite tantvarning är det på det här inlägget men det bjuder jag på 😉

No comments yet

Kommentera

