Skip to content

Litet föremål väcker många minnen

juli 5, 2011

Tänk vad ett litet föremål kan få dig att minnas händelser och upplevelser.

Jag hittade denna bit wellpapp när jag rensade väskan häromdagen och vips var jag tillbaka på Kastrup och väntade på flyget till Helsingfors.

Jag var på jobbresa på väg till Lahti och jag var jättenervös inför flygturen (jag avskyr att flyga). Hade köpt med mig en kaffe innan jag gick till vänthallen, när jag skulle sätta mig ner bytte jag grepp för att kunna ställa ifrån mig muggen och helt plötsligt vek sig toppen på muggen och jag fick kaffe över hela jackan, tack för den Starbucks!

Jag minns också hur jag frös när jag väntade på en försenad flygbuss i 13 plussgrader och spöregn, utan jacka.

Det är lustigt det där med minnet. Det som började som ett minne av en liten händelse blir plötsligt minnet av en hel resa, allt tack vare en liten pappersbit. Och trots att resan började illa så slutade den bra och jag blev många erfarenheter rikare.

No comments yet

Kommentera

