Skip to content

En glädjespridare (åtminstone för vissa)

december 21, 2011
tags: ,

Det är inte mycket och imorgon lär det vara borta men man får glädjas åt det lilla…

Barnen har frågat och önskat och muttrat ”när kommer snön”, åååh vad jag vill att det ska komma snö, meeen kan det inte snöa nån gång!” ända sedan första advent.

I morse såg det ut så här och det föll några små sporadiska flingor och det var två nöjda ungar som gick iväg till dagis. När vi kom fram var halva lillasysters avdelning på väg ut ”för att känna på snön”.

Jag instämmer med barnen, jag vill ha snö, jag vill ha knarr under skorna, snödrivor, pulkarace och varm choklad, snääälla snälla Tomten (och ja jag vet, enligt väderprognosen ska det bli 5 plussgrader till jul)

2 kommentarer leave one →
  1. december 24, 2011 1:43 f m

    Ja det är dåligt med knarr under dkorna i år. God Jul och Gott Nytt År till er alla från Charlotte och Signe

  2. januari 5, 2012 6:45 e m

    Nää, det blev ingen vit jul, men nu singlar snön ner så kanske kanske.

    Kram kram

Kommentera

