Skip to content

Söndag

februari 5, 2012

Jag har gått och varit sugen på hemmagjorda semlor ett tag nu och när nu storebror var fullbokad hela dagen med kompisar och kalas så roade jag och lillasyster oss med att baka.

Pausfågel… i väntan på att degen skulle jäsa klart klippte- och klistrade vi en stund

Var är florsockret när man behöver det?! Strösocker som vi bankade i en skål fick duga… och voilà, purfärska semlor.

Så var det dags att provsmaka och vad kan jag säga, det är mammas tös. Hennes omdöme var; ok men inte så mycket mer. Bullen är god och fyllningen är ok men grädden kan man ju hoppa över helt och hållet.

Egentligen förstår jag inte var det där suget kom ifrån, jag är ju inte så värst förtjust i semlor. Hur som haver, de blev goda men jag skulle ha låtit bli att äta de tre sista tuggorna. De blev bara för mycket. Men suget är i alla fall åtgärdat, åtminstone till nästa år…

No comments yet

Kommentera

