Skip to content

I barnkammaren

april 5, 2015

Mina två odlingslådor visade sig vara i så dåligt skick att de på sin höjd klarar denna säsong. Så istället för att tömma lådorna på gammal jord och fylla på med ny och sedan kvista iväg till plantskolan och köpa nya fräscha plantor så måste jag nu sätta mig vid skissbordet istället. Nu får det bli något mer rejält än pallkragar, jag vill ha murade odlingsbäddar.

På vinst och förlust tog jag lite sticklingar från en av lavendelplantorna och petade ner dem i lådan i växthuset. Vi får se hur det går. Alla säger att det är så enkelt att föröka med sticklingar men jag har aldrig lyckats… Den här gången tänker jag hantera dem lite styvmoderligt istället för att dadda med dem, vem vet det kanske funkar🙂

Lavendelsticklingar

No comments yet

Kommentera

