Skip to content

Gårdagskvällens trädgårdsvandring

april 19, 2015

Jag och lill-loppan spenderade större delen av gårdagen åt att gå i affärer (önskemål från tösen att uppdatera garderoben, vilket inte händer ofta så det gäller att passa på) så det blev inte mycket gjort på trädgårdsfronten igår, trots det vackra vädret. Men en kvällstur blev det i alla fall. Det är skönt att gå runt och titta på allt som växer så det knakar.

Grannens träd vars grenar delvis även kommer över på vår sida staketet levererar ett otroligt fint vitt flor just nu. Rabarbern ser ut att må prima nu när den fått sin nya växtplats och en gödselgiva, och det vore väl själva tusan om det inte ska bli en fin skörd i år. I Växthuset står det lilla trädet jag köpte i fjol (det borde flytta ut) och nu har det börja blomma det med. När jag öppnade dörren så möttes jag av en fantastisk doft från alla dessa rosa blommor. Jag tänkte inte på att det doftade förra året då det stod ute, vilken fin överraskning det blev.
favoritträdet rabarber rosa-trädet

No comments yet

Kommentera

